joi, 10 septembrie 2009

Introducere in Lumea Uneltelor pentru Confectionat Bijuterii - Partea I

Un designer de bijuterii care se respecta are nevoie atat de un munte de pietre, cat si de un set complet de unelte de buna calitate.
Cand am inceput sa confectionez bijuterii, am folosit cele mai ieftine unelte, care s-au stricat dupa un timp scurt si am fost nevoita sa cumpar altele, si tot asa. Acum ma gandesc ca ar fi trebuit sa cumpar de la inceput un set de buna calitate care m-ar fi tinut foarte mult timp!
Folosirea de unelte de buna calitate va imbunatateste creatiile, va ajuta sa faceti bucle si spirale perfecte si taieturi curate!
Dar nu este suficient sa aveti uneltele acasa, mai trebuie sa stiti si cum se folosesc! De aceea, acest articol are rolul de a va arata ce tipuri de unelte exista pe piata si ce intrebuintari au!
Nu voi reusi poate sa acopar toate uneltele intr-un singur articol! Sunt atat de multe!







1. Chain-nose pliers





Clestele chain-nose are partea din afara rotunda si partea interioara plana. Are un varf asctutit ceea ce ajuta cand lucrati cu spatii minuscule.
Cu acest cleste puteti inchide si deschide zale, prindeti sarma ferm (datorita interiorului plan) , si puteti face indoituri cu varf asctutit.
Se poate cumpara aici.


2. Bent chain-nose pliers






La fel ca si clestele chain-nose, bent chain-nose pliers are partea interioara plana si partea exterioara rotunda. Singura diferenta este ca are varful indoit ("bent"= indoit).
Este unul din clestii cu care eu lucrez cel mai mult! Imi place mult ca varful poate patrunde chiar si in cele mai mici spatii!
Are aceleasi intrebuintari ca si clestele chain-nose.
Se poate cumpara aici.


3. Round-nose pliers







Clestele round-nose este o necesitate! Este foarte greu, daca nu imposibil sa confectionezi bijuterii fara acest cleste!
Are ambele "falci" rotunde, mai groase in partea de jos si care se ingusteaza catre varf.
Se foloseste pentru bucle, curbe in forma de "S" , spirale.
Pentru a face aceeasi marime de bucle, insemnati clestele cu marker-ul permanent pentru a va asigura ca le infasurati in acelasi loc.
Se poate cumpara aici.

4. Side-cutter pliers







Acest cleste se foloseste pentru taiatul sarmei.
Important:
Nu il folositi sa taiati sarma cu memorie. Pentru asa ceva, exista clesti speciali!
Cand taiati sarma, tineti cu degetul pe partea de sarma pe care intentionati sa o taiati pentru a nu "zbura" chiar in ochiul dvs!
Se poate cumpara aici.

5. Nylon jaw pliers






Clestele nylon-jaw pliers isi are numele de la faptul ca are "falcile" confectionate din nailon tare.
Se foloseste pentru a indrepta, tine, indoi si modela sarma fara a lasa urme.
Va rog sa tineti cont de faptul ca sarma "trasa" prin acest cleste se face mai dura si mai greu de manipulat.
Se poate cumpara aici.


6. Wire-wrapping pliers






Acesti clesti vin in diferite marimi si forme. Au chiar si diferite nume!
Este perfect pentru confectionarea de zale si bucle perfecte.


Pentru informatii despre mai multe si diferite unelte, va rog urmariti link-ul de mai jos:
Introducere in Lumea Uneltelor pentru Confectionat Bijuterii Partea a -II- a

20 de comentarii:

Anonim spunea...

Unde pot gasi un set complet de astfel de scule si cam cat ar costa?

cristina spunea...

Irinah, deocamdata nu le am la vanzare, dar ma gandesc ca pe viitor sa le postez in magazinul meu de pe breslo.

Unknown spunea...

buna,ar fi minunat daca le-am gasii la tine,si nu neaparat la set,ca poate sunt scumpicele si nu ni le permitem pe toate odata,asa la o comanda de accesorii am comanda si cate unu doi clestisori.poop.

Unknown spunea...

eu sunt georgeta,aveam activa adresa de munca,scuze

cristina spunea...

buna Georgeta,
Trimite-mi te rog un email, daca esti interesata in anumiti clesti.

Anonim spunea...

Totusi, exista vreun loc de undepot cumpara clestele Nylon jaw pliers?

Tasia spunea...

Buna Cristina,

Si eu vreau sa ma apuc de treaba insa nu am gasit decat side-cutter-ul si chain-nose pliers.Apreciez mult disponibilitatea ta de a ajuta novice ca noi, in a ne indruma si a ne explica "alfabetul" confectionarii gablonturilor si bijuteriilor. Eu, una, chiar am mare nevoie. Asadar cum ajung sa am toata "trusa" de scule?
Iti doresc succes in tot ceea ce faci! Tasia

cristina spunea...

Tess, trimite-mi te rog un email si am sa-ti raspund imediat cu mai multe informatii!
Multumesc!

Olimpia Dorobantu spunea...

Buna, si pe mine m-ar interesa cumpararea unui intreg set de unelte, pt ca separat sunt cam scumpe. Ai tu de vanzare sau poti sa-mi recomanzi ceva? Multumesc mult!

cristina spunea...

Buna dorolly, daca esti interesata intr-un set de unelte, trimite-mi un email.

Ingrid spunea...

Buna Cristina, m ar interesa si pe ,mine anumiti clesti ... dar as dori sa stiu dk poti aduce si la ce pret...

cristina spunea...

Buna Ingrid, ce anume clesti te intereseaza?

Ingrid spunea...

Crimping pliers , Nylon jaw pliers, wire wrapping pliers si mandrel sau fus ...pe ultimul l am vazut pe site dar nu stiu daca este de metal sau lemn....

cristina spunea...

Ingrid, mandrelul pentru ce il vrei? Pentru facut inele?

Ingrid spunea...

da pt facut inele

Cunia spunea...

Buna. As dori sa confectionez si eu bijuterii, dar nu stiu de unde sa incep. Ma poate ajuta cineva? Multumesc.

biutza spunea...

Buna Cristina
Mai intai iti mai urez inca o data MULTI ANI, alaturi de cei dragi tie. Eu sunt Onofrei Silvia, aceea care comandam produse prin contul baiatului meu Onofrei Mihai Adrian, pe Facebook sunt Biutza, iar pe Breslo sunt blingbling1952.
Care este doleanta mea pentru tine
mi s-a stricat calculatorul in asa hal incat nu pot sa salvez nimic de pe el deocamdata si tot ce aveam in el ,nu mai am. Pe Breslo eram inregistrata si automat se deschidea calculatorul cu parola mea. Eu la varsta mea am uitat parola de pe breslo. Am incercat sa ma reinscriu si ma tot respinge. Care este rugamintea mea
;sa ma cauti tu pe Breslo cu numele blingbling1952 si poate astfel imi salvez parola . Te rog frumos, esti singura mea speranta si singura persoana pe care am retinut-o si care ai alt cont in afara de breslo.
Sa incercam poate imi pot salva contul pe breslo.
Multumesc anticipat.
Cu drag Onofrei Silvia

cristina spunea...

Buna Silvia,

V-am gasit pe Breslo!
http://www.breslo.ro/Profile/blingbling1952

Cand va logati, dedesupt scrie
Daca ai probleme la autentificare foloseste una din optiunile de mai jos:

· Ai uitat parola ?

Da-ti click pe "ai uitat parola" si urmariti instructiunile.

Sper sa rezolvati!
Pupici!

Anonim spunea...

buna ziua
as vrea sa stiu si eu cu ce substanta lipiti argintul ?
si dupa lipire am inteles ca se introduce intr o baie de ce anume?
daca ma puteti ajuta astept un rasp de la dv pe adresa negrutudor@yahoo.com
o zi buna

Raluca spunea...

Foarte interesant blogul!! Il voi urmarii cu atentie si sper sa reusesc candva sa confectionez si eu bijuterii :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails