miercuri, 26 august 2009

Tehnici de Baza in Metoda "Wire-Wrapping'' - Bucle Duble

In tutorialele mele ma refer mereu la metoda "wire-wrapping". Am vrut sa-i fac traducerea exacta in romaneste, si cea mai apropiata mi se pare "impletire cu sarma".
"Wire-wrapping" este o metoda in confectionarea de bijuterii cu ajutorul sarmei si anumitor unelte si instrumente. Prin aceasta metoda, se pot realiza bijuterii superbe, complexe si unicate!
In anumite modele, nici nu este nevoie de unelte, propriile maini sunt mai mult decat suficiente! Depinde de fiecare designer sa aleaga ce model de sarma foloseste.

Buclele duble sunt cele mai folosite in confectionarea de bijuterii. Sunt foarte rezistente si sigure.
Trebuie neaparat sa le invatati!
La inceput poate vi se pare un pic complicat, dar cu ceva practica sunt sigura ca le veti stapani!

Materiale:

Sarma - aproximativ 10 cm;
Imi place sa folosesc sarma de 0,8 mm (20 G).
O margea de orice alta forma, eu am folosit rotunda;
Cleste "round nose"
Cleste pentru taiat
Cleste "bent nose" sau alt cleste pe care il aveti la indemana.







Instructiuni:

1. Se indoaie 3 cm de sarma cu ajutorul clestelui "round nose" astfel incat sa se formeze un unghi drept.






2. Partea mai scurta a sarmei se rasuceste o data in jurul clestelui, pana se formeaza o bucla.











3. Cu clestele "round nose" intr-o mana se prinde bucla, iar cu clestele bent nose in cealalta, partea mai mica a sarmei se infasoara de 2-3 ori in jurul sarmei mai lungi.








Si asa, ati reusit sa faceti prima bucla dubla!




Se taie excesul de sarma.




4.
Se introduce margeaua si cu ajutorul clestelui "round nose" se indoaie sarma ramasa astfel incat sa formeze un unghi drept. Observati cum clestele meu are liniute facute de mine cu marker-ul. Acest lucru ma ajuta sa am de fiecare data aceeasi marime de bucle.







5.
Unghiul drept astel format, se muta pozitia clestelui de la sarma mai aproape de margea, la sarma indoita. Ca in urmatoarea fotografie:





6.
La fel ca in pasul 3, cu ajutorul celor 2 clesti, "round nose" si "bent nose" se infasoara si cealalta bucla. Aveti grija sa rasuciti sarma tot de 2-3 ori astfel incat buclele sa fie la fel.






Se taie excesul de sarma si gata! Acesta sunt buclele duble duble! Nu uitati sa conectati mai multe margele numai atunci cand bucla este inca deschisa!



Un comentariu:

giuvaer spunea...

E super blogul tau, ma bucur ca ai rabdare pentru a da lectii foarte utile pentru cei ce nu au timp sa caute.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails