sâmbătă, 20 februarie 2010

Cum Curatam Metalele in Pickle Pot - Experiment

Incerc sa invat cate ceva nou despre sudura, metale, cum se curata.
Tot am auzit de "pickle" si "pickle pot". Ieri, intamplator am gasit aceasta oala electrica si imediat m-am gandit ca ar fi o excelenta "pickle pot"! :)
Astazi m-am pus imediat pe experimentat. Inainte sa va arat ce si cum, sa va explic putin ce inseamna "pickle si pickle pot''


Pickle - este un acid nu foarte puternic ce ajuta la curatarea oxizilor si a fluxului ramas pe metal dupa sudura.
Curata foarte bine metalul.
** Nu introduceti nimic din otel in pickle, pentru ca otelul reactioneaza in contact si strica pickle.
Aveti grija sa nu atinga hainele, deoarece le poate arde sau decolora. De asemenea aveti grija sa nu va atinga pielea sau ochii.
Pickle pe care il am eu este in forma de pudra granulata, ce se amesteca cu apa calda. Cu cat apa este mai calda, cu atat curata mai bine. Totusi, apa nu trebuie sa fiarba prea tare, sa bolboroseasca.
Se tine intr-un containter de plastic sau ceramica. Nu folositi nimic din metal.
Exista si o oala speciala pentru pickle, numita "pickle pot". Este electrica, la fel ca  cea gasita de mine.
Oala mea are si interior de ceramica.
Este bine sa folositi o bucatica de sarma de cupru cu ajutorul caruia introduceti argintul in pickle pentru a-l curata.


Sa incepem experimentul:


Intai, va prezint granulele de pickle:

 


Asa arata:

 




Oala electrica "pickle pot", pe care o sa o folosesc numai si numai pentru a tine pickle in ea.


 



  


  


Am pregatit solutia urmarind cu atentie instructiunile de pe ambalaj. Cu o lingura de plastic, cu coada mai lunga, am amestecat incet incet granulele de pickle in apa calda.


  



Am gasit aceasta tortita din argint, dupa cum vedeti, foarte innegrita. Am introdus-o cu ajutorul sarmei de cupru in pickle si am asteptat cateva minute.





 


Si rezultatul! Tortita a iesit curata! 

 

In concluzie, oala mea electrica, functioneaza de minune pe post de "pickle pot".
Experiment reusit! :)

Niciun comentariu:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails