luni, 3 mai 2010

Art Clay - Formare

 Art Clay - Formare


Imi continui calatoria in lumea art clay-ului. Mi-a dat mai mult de furca decat ma asteptam! Am stricat deja punguta de lut pe care v-am aratat-o in articolul trecut. Nu am reusit sa fac nimic cu el, deoarece s-a uscat. Nu stiu unde am gresit, poate nu l-am sigilat cum trebuie. Am incercat sa-l repar, dar fara nici un rezultat. De fapt, nu este de aruncat, pentru ca o sa o folosesc ca slip.

Am cumparat un nou tip de lut , ce se usuca mai greu. Se numeste Art Clay 650 Slow Dry. Sper sa am mai mult succes de data aceasta! :)













Am desfacut punga, si m-am minunat (pentru a doua oara) cat de putin este! :)) L-am impartit in doua.
Cu jumatate am sa lucrez acum, iar pe cealalta o pun la pastrat, pentru un proiect viitor.




Bineinteles, nu am repetat aceeasi greseala ca prima oara si jumatatea pentru pastrare, am infofolit-o bine in folie de plastic, am pus-o intr-o punga sigilata ermetic, apoi intr-o cutie sigilata ermetic. Sunt sigura ca nu se va mai usca acum!




Am inceput modelarea lutului. Mi-am pregatit instrumentele necesare:

*** Carti de joc
Am lipit cate 4 carti de joc cu scoci pentru a putea rula lutul la aceeasi grosime. Aceasta metoda a fost inventata de Tim McCreight.






*** O planseta de sticla - pentru ca lutul nu se lipeste de sticla. O puteti observa sub cartile de joc.

*** Ulei de masline pentru a unge mainile si uneltele de lucru. Uleiul previne lipirea si uscarea lutului.

*** Unealta pentru rulat lutul - poate fi chiar si un tub de PVC sau de plastic. Se unge cu ulei, pentru a preveni lipirea lutului de el.






Formarea lutului:

Am adaugat biluta de lut intre cele 2 stive de carti si am inceput sa rulez.
Se folosesc:
2-3 carti pentru o grosime subtire
4 carti iti da o grosime medie
5-6 carti pentru o grosime mai mare.








Am hotarat sa fac pentru inceput, un pandativ simplu. Odata rulat, l-am taiat cu o forma rotunda.
















In acest moment, mi-am dat seama ca pandativul va fi mult prea simplu, asa ca am decis sa il stampilez cu o stampila in forma de trandafir.




Et, voila! Imi place ce a iesit! Un trandafir delicat!





Cu o unealta ascutita, i-am facut o gaurica suficient de mare ca dupa ardere si micsorare sa poata intra zaua prin ea.











Pandativul este gata! L-am pus la uscat pe un servetel de hartie. Il voi lasa pana maine dimineata si apoi o sa-l ard! De abia astept sa vad ce iese!
Voi continua.... Tineti-mi pumnii!

3 comentarii:

simina spunea...

Buna, iubita!
Am inteles ca se mai poate face ceva totusi pentru a refolosi pasta uscata, insa sunt sigura ca stii asta deja, este vorba despre maruntirea lui si amestecarea cu apa, daca nu ma insel, putin cate putin, pana capata consistenta lutului. Am vazut asta pe youtube.
Iti tin pumnii cu arderea! Mai bine mai astepti si il arzi cand esti absolut sigura ca este uscat, altfel exista riscul sa-ti crape, si trebuie apoi lipit cu art clay pasta, alta bataie de cap!!!
Pup si ma gandesc la tine! Bafta!
Cu drag, Simina

Ioana spunea...

Cristina, abia astept sa vad rezultatul final. Sunt cu ochii pe blog!
Iti tin pumnii, sa-ti reuseasca de aceasta data.

cristina spunea...

Simina, Ioana, multumesc pentru sfaturi si urari! Am reusit!!!! Mi-am facut un pandativ frumooooosss! :)) Sunt tare mandra de prima mea bijuterie facuta din art clay! :)))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails