duminică, 25 aprilie 2010

Zale Inchise - Fusing - Lipire prin Topire

Sunt mereu in cautare de metode de a inchde zalele. Dupa cum ati observat, poate!   Si cum inca nu stabilesc foarte bine sudarea, am decis sa experimentez fusing - o alta metoda de a realiza zale inchise.Este cu mult  mai usoara decat sudarea.


Materiale si unelte:







Torta - eu am folosit o torta mica
Cleste pentru taiat
Sarma de argint 999 - este foarte important! Eu am folosit sarma cu  grosimea de 1,2 mm
Mandrel mare - pentru a realiza zalele
Pila
O planseta speciala pe care se sudeaza



Instructiuni:

1. Din sarma de argint 999 realizati cate zale doriti sa lipiti. Este important sa folositi sarma 999 pentru ca este mai moale si se topeste la temperaturi mici. Si de asemenea, este ideala pentru ca nu oxideaza.

Pentru instructiuni de realizare a zalelor, va rog urmariti linkul:
http://www.banadesigns.com/2009/10/tehnici-de-baza-in-metoda-wire-wrapping_10.html






Odata zalele realizate, este foarte important ca ele sa se imbine perfect. De aceea, le-am pilit capetele foarte bine.







2. Inchidem bine zalele.  Punem una din ele pe planseta de sudat. Aprindem torta si rotim flacara cu miscari circulare deasupra zalei.










3. La un moment dat, zaua se va inrosi.








Continuam sa incalzim zaua cu miscari circulare.
In scurt timp, argintul de la capetele zalei se va topi si se va imbina, rezultand lipirea. Imediat ce observam ca zaua este lipita, indepartam flacara.

In micul video de mai jos puteti observa miscarea circulara:




Este foarte important sa folositi miscari circulare, pentru ca zaua sa fie incalzita uniform pe toata suprafata ei. Daca tineti flacara prea mult  pe portiunea deschisa a zalei, capetele se topesc prea repede si rezulta o biluta si atunci ati stricat zaua. Puteti observa zaua pe care am stricat-o eu, in mod intentionat.




Nu am vrut sa o arunc si am incercat sa o folosesc cumva. Am lovit-o cu ciocanul cu bila si i-am dat un "hammered look".








Niciun comentariu:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails